Zbudowany w 2015 roku system łączności umożliwia komunikację z Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym oraz obsługę zgłoszeń na numer 999. Zadania realizowane są przez dwie skoncentrowane dyspozytornie zlokalizowane w Gdańsku i Słupsku. Budując system założono, że musi on uwzględniać jego przyszłą rozbudowę.

System dyspozytorski zbudowany w 9 lokalizacjach, wspomagający łączność służb remontowych na obszarze niemal ¼ powierzchni Polski. DGT przeszkoliło kilkudziesięciu dyspozytorów i administratorów. System podlega obsłudze serwisowej w zakresie: zdalnego nadzoru, natychmiastowego czasu reakcji i czasu przywrócenia, administracji system, przeglądów eksploatacyjnych sprzętu i oprogramowania, przeglądów technicznych.

Systemy dyspozytorskie wspomagające pracę kierownictwa elektrowni, pion dyżurnego inżyniera ruchu elektrowni, dyspozytorów bloków energetycznych, nadzór radiologiczny, łączność resortową, centrum kryzysowe, łączność administracyjną, służby ratunkowe i służby specjalne.
W ramach projektu zaadoptowano analogowy system łączności głośnomówiacej Riabina (produkcji rosyjskiej i jugosłowiańskiej) do współpracy z cyfrowym systemem łączności dyspozytorskiej produkcji DGT.

Zadaniem ośrodka jest przyjmowanie i obsługa zgłoszeń alarmowych, koordynacja działań i szybkie podejmowanie decyzji. Wszystkie media oraz ich dostępność są zobrazowane na konsoli dyspozytorskiej. Każdy z trzech operatorów może jednocześnie korzystać z łączności radiowej, telefonicznej i Internetu. System umożliwia również rejestrację i archiwizację całej korespondencji głosowej.

dgt logo footer

DGT Sp. z o.o.
ul. Młyńska 7, 83-010 Straszyn, mail: dgt@dgt.pl
tel: +48 58 682 0 700 | fax: +48 58 683 29 25